TIEDOTE

Legendaarisen Cantina Westin tarina päätettiin rock ’n’ roll -tyyliin. Suomen suurimman texmex -ravintolan kiinteistö remonttiin.

Ravintola Cantina West avattiin lokakuussa 1990 ensimmäisenä texmex-ravintolana ja koko texmex-ruokakulttuurin edelläkävijänä Suomessa. Ravintola tuli tunnetuksi Sakke Järvenpään suunnittelemasta persoonallisesta sisustuksesta, slammer-tytöistä, jenkkibändeistä – ja tietysti texmex-ruoasta. Suomen ensimmäisen texmex-ravintolan tarina on nyt tullut tiensä päähän. Cantina West sulkee ovensa lopullisesti 16.6.2019. Kiinteistössä alkaa tuolloin vajaan vuoden kestävä mittava remontti, jonka jälkeen ravintola avautuu uudella liikeidealla ja uusituilla tiloilla.

Cantina Westin avatessa ovensa kohta 30 vuotta sitten, suomalaiset eivät juuri olleet vahvasti maustettua texmex-ruokaa maistelleet. Ideat ruokalistalle haettiin Amerikan mantereelta. Ensin opetettiin henkilökunnalle, mikä ero on fajitaksilla, burritoksilla ja tacoilla, sitten avattiin ovet yleisölle. Suomalaisille tulivat texmex-ruokien myötä tutuiksi myös tuliset chilit ja muut vahvat mausteet.

Uutta koettiin myös juoma- ja elämyspuolella. Baareissa pyöritettiin mansikka-, mango- ja limemargaritoja tarkoitusta varten hankituilla koneilla.  Slammer-tytöt kiersivät pöydissä kaupittelemassa tequilaa huutojen kera. Lavalla soittivat vauhdikkaat jenkkibändit illasta toiseen.

Ravintolan hauska ja persoonallinen sisustus syntyi Leningrad Cowboys -yhtyeestä tutun Sakke Järvenpään päässä. Baaritiski lennätettiin Yhdysvalloista asti ja oluet pidettiin kylminä vanhoissa kylpyammeissa. Tuolit ja pöydät maalattiin kirkkailla väreillä.

Usean sukupolven suosikki
Vuonna 1997 Cantina West siirtyi Ravintolakolmio-konsernille. ”Oli aika keskittyä musiikin ja ohjelman sijaan ruokabisnekseen, mikä olikin oikea ratkaisu 2000-luvulle siirryttäessä, kun ravintoloiden yöelämän rinnalle tuli runsaasti kilpailevaa toimintaa. Tällä mentiin vahvasti eteenpäin yli 20 vuotta. Cantina Westistä tuli usean sukupolven suosikki helsinkiläisperheissä”, Ravintolakolmio-konsernin kentän johtaja Joonas Keskinen sanoo.

”Trendit ja tarpeet muuttuvat ja nyt Cantina Westin tyylisen suuren texmex-ravintolan konsepti on valitettavasti tullut tiensä päähän. Tulevan kiinteistöremontin myötä ravintolatilat muuttuvat merkittävästi parempaan suuntaan tämän päivän ja tulevaisuuden ravintolatrendejä silmällä pitäen. Samalla kuitenkin tilojen luonne muuttuu niin paljon, että Cantina Westin tuntema sokkeloisuus ja rosoisuus poistuu, eikä Cantina West olisi enää se Cantina West, jona se muistetaan”, Keskinen toteaa.

Cantina Westin hautajaisia vietettiin 14.-16.6.2019!
Legendaarinen texmex-ravintola ”haudattiin” kunnialla ja näyttävästi 14.–16. kesäkuuta. Chilit maistuivat myös viimeisten aukiolopäivien ruoka-annoksissa ja rock ’n’ roll soi.

Cantina Westin ovet suljettiin 16.6. kello 18. Ravintola on suljettu uudistustöiden vuoksi noin vuoden. Uudesta liikeideasta tiedotetaan lähempänä avausta.

Katso ”hautajaisten” tarkempi ohjelma täältä.

Lisätietoja: Joonas Keskinen, Ravintolakolmio-konserni, kentän johtaja, Senior Partner, puh. 040 738 4087 , s-posti: joonas.keskinen@ravintolakolmio.fi

Ravintolakolmio-konserni on 40-vuotias perheyritys, jota luotsaa järjestyksessään jo toinen sukupolvi. Konserniin kuuluu 14 yksilöllistä ravintolaa pääkaupunkiseudulla, tilitoimisto Diafora Oy ja kolme yhteistyöravintolaa. Ravintolakolmio työllistää kaikkiaan noin 200 henkeä, ja kokonaisliikevaihto vuonna 2018 oli noin 24,5 miljoona euroa.